lördag 22 augusti 2009

SSSK Utställning!

Är just hemkommen från SSSK´s officiella utställning i Vilsta, Eskilstuna. Hade anmält 3 hundar. Peggy som gick valpklass blev oplacerad. Lowa som gick juniortik fick ett 2:a pris den negativa kritiken var pälsfattig och tunn, det visste jag om. Hon höglöper och har fält ur så jag är jättenöjd med ett 2:a pris. Sen har vi Ior som har varit väldigt sen i sin utveckling han fick äntligen sitt 1:a pris. De förtjänade han, jag tycker själv att han är jättefin nu...tyvärr så tyckte inte domaren om några trefärgade hundar för alla som placerade sej var sobla :(...som vanligt så tog batteriet i kameran slut och det är ett likadant batteri som har i mobiler så det var ju inte bara att skicka någon för att köpa nya batterier. Nu ligger den på laddning, ska försöka få några bra bilder om en stund och uppdatera hemsidan...känns högaktuellt! Men det får nog bli i morrn för ikväll ska jag på grillparty (Scampi & pilgrimmsmusslor) ska bli spännande att smaka på det :)

2 kommentarer:

  1. Grattis vad kul! :) Måste försöka komma iväg och kolla på någon av sssk's officiella någon gång.

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag verkligen du ska göra :), vi har ju två stora i Eskilstuna per år. En i februari & en i augusti!

    SvaraRadera