torsdag 19 maj 2011

Barmhärtiga själar!

Idag var det dags för den blå tiken i X-kullen att flytta hemmifrån! Jag skulle köra henne till Bromma flygplats där en bekant till hennes nya husse & matte skulle möta upp. Gick upp i ottan, badade henne, klippte klor och kom iväg i tid (07.20). När jag hade kört 5 mil...kommer jag på att jag glömt alla hennes värdehandlingar, mat, väska mm
Svor en harang, vände om och körde ganska olagligt...väl uppe i Stockholm fastnar jag i den härliga morgontrafiken...svor en harang igen och började trumma lite smått! Får kontakt med honom som ska möta upp...talar om läget...konstaterar att det är på håret! När det är 5 min kvar tills planet ska lyfta ringer han och talar om att det ropat upp hans namn och han måste gå och inkvartera sig i planet :(...kollar gps som talar om att jag har 3 min kvar, kör som en galning...gör en olaglig parkering, tar valp som i det här läget är ganska åksjuk :( och springer! Inne på terminalen är det stopp, inget boardingkort! Förklarar läget & han vet...ringer, men försent! Planet taxar!!! Vill fortfarande inte acceptera att jag måste åka hem med valp igen! Pratar med incheck & helt plötsligt är väldigt mycket personal på Bromma inblandade! Jag åker och köper en hundbur & sätter mig för att invänta nästa plan...personal hjälper till och frågar folk som ska flyga till Umeå om de kan tänka sej att ta med en liten valp också! Där finns en rar kille som inte kunde säga nej :) personal jublade och kom fram och prata...jag checkade in bäbis & tog farväl! Ikväll är hon lyckligt hemma med sin nya familj :D
Måste verkligen berömma och tacka all trevlig personal på Bromma flygplats & förståss supergulliga Fredrik som tog sig an bäbis!!!
Även ett STORT TACK till mina grannar Rebecka & Roger som också blev involverade i dagens händelser!!!

2 kommentarer:

  1. Oj sikken händelserik dag du haft, men tur att lill valpisen hittade fram tillslut :D

    SvaraRadera
  2. Ja det blev en lång dag för bäbis! Hon var full av spring i benen när hon väl kom hem:)

    SvaraRadera