onsdag 30 maj 2012

B-kullen har anlänt!


Igår fm den 29/5 fick stora tjocka Lowa fem rejäla hanvalpar. Hon var så duktig. Den första valpen föddes i vår vita soffa i vardagsrummet , under tiden som matte pratade med Telge energi i telefon:). Vi avslutade snabbt när jag såg vad som hänt. Under ytterligare två timmar så föddes fyra grabbar till. När allt var över så fanns det inget kvar av lilla Lowa. Har nog aldrig haft en så stor hund under sin dräktighet, men nu är hon smal och smärt igen;). Enkelt...tänk om det vore så för oss människor också;)!

Tre av killarna är så gott som identiska, har problem med att se vem som är vem. Nu har de fått varsin nagellacksfärg i nacken. Herr Turkos visar upp sin fina nacke. De andra två fick röd och grön.

Tanken var att vi skulle ha en valpfri sommar eftersom jag min man Fredrik & Ofelia ska tillbringa 4 veckor i Kroatien. Men min blivande delägare i kenneln (min dotter Linn) tyckte att hon kunde få ha lite sheltievalpar att gosa med i sommar eftersom hon ändå hade parat sin hund Kaylee och var tvungen att vara hemma med henne under sommaren. Nu har hon fått lite x-tra jobb men det är hon van vid:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar