tisdag 30 oktober 2012

Den dyraste borsten!

Helgen tillbringade jag tillsammans med min syster Kristin & mina veterinärer Caroline & Lars i Upplands-Väsby på scandic hotell. Där hölls en avelskonferens av sssk. Intressanta föreläsare var inbjudna och en av uppfödarna hade med sig borstar att sälja. Jag har blivit tipsad om den här borsten i flera år men inte riktigt nappat på iden! Nu slog jag iaf till och fick betala 400 kr för den, kostar tydligen 698 kr i butik om man inte beställer den direkt från England. (Då hade en valpköpare betalat 420 kr inkl frakt). När jag kom hem så läste jag bruksanvisningen och upptäcker att borsten inte ens är gjord för att användas på hundar, en ren människo hårborste. Piggarna är gjorda i ett nylonmaterial! Nu finns den iaf i min ägo och den skall användas till mina sheltisar. Gör en utvärdering om några månader för att se om det verkligen var värt pengarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar