söndag 9 december 2012

Världens dyraste halsband!

Hittade en bild från när vi for runt i Turkiet. Då stannade vi på en guldfabrik där dom ville sälja på oss smycken. Vi fick en genomgång om hur välgjorda deras smycken var och om man köpte något så fick man ju självklart garanti, värdebevis mm måste tillägga att personalen var otroligt trevliga. Vi knallade runt där inne och jag hade inte tänkt köpa något. Stannade till vid ett halsband och tittade, en manlig personal kom fram och frågade om jag ville prova. Jag svarade -egentligen inte, han svarade - du gör mig besviken! Jag sa -okej jag kan prova! Han tog en bild och frågade vill du veta vad det kostar? Jag svarade -egentligen inte! Han svarade - du gör mig besviken:(! Jag sa - okej, vad kostar det? 768000 kr, jag tappade nog hakan men bjöd på mig själv å sa - okej, det var ju billigt! Han hörde min ironi och att det var ett skämt så han berättade att dom hade billigare smycken också.

Jag köpte inget smycke, jag är ingen smycke människa och det sista jag skulle lägga pengarna på är dyra smycken men det slutade med att jag satt med personalen i deras rökrum. Jag bjöd på cigaretter och dom bjöd på vin. En helt ok utflykt utan att jag blev avlurad pengar:)!

Halsbandet för 768 000 kr har iaf suttit runt min hals och det räcker för mig:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar