måndag 1 februari 2010

Hästar på rymmen!


Vilken morgon! fredrik hade ledig dag och vi satt i godanro för att äta frukost när grannen Roz kommer instörtandes i nattlinne i snöoväder. Your horses...hon är engelska! Fem av våra hästar hade dragit genom staketet i full galopp mot Tumbovägen. Jag drog på mig min vinteroverall över pyjamasen och förblev barfota i stallkängorna.

Hämtade 3 grimmor och lite havre...i väg i bil! Uppe på stora vägen fick jag hoppa ut för att leta hovspår, det var inte lätt...full snöstorm men tillslut hittade jag några som ledde rätt ner i samhället. Där vid första huset hittade vi första hästen (Björk), men hon var ensam och skärrad. Fick köra efter henne ett tag och sedan lugnade hon ner sej. Fredrik fick börja traska hem med henne och jag fortsatte med bilen. Efter ca 1 km såg jag mina hästar...då hade tfn gått varm med folk som sett dem. Jag parkerade och lyckades fånga in ledarstoet. Då kom min kompis Madde som även plockat upp en annan hästkunnig på vägen. De hade en x-tra grimma med sej TACK OCH LOV för det. Ytterliggare en tjej slöt upp. Vi började traska med ett halvgalet föl fritt. Vi mötte 3 grannar som hjälpt till med letandet. De hjälpte till så jag fick med mig alla hästar och bilen. Det kändes så oerhört tacksamt med alla människor som ställde upp och hjälpte till idag, TACK ALLA :). Förmodligen är vi ett hett samtalsämne ett tag, 5 skenande hästar genom samhället. Vi mötte ett par hundmänniskor som mött mina hästar och dom stackarna måste ha blivit dörädda! Det hade jag blivit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar