lördag 30 maj 2009

Träning träning träning

I morgon är det inofficiell utställning i Torshälla. Vi har tränat i 3 dagar och vi har inte haft jätte bra väder! I förrgår spöregnade det, så vi gick i full regn utstyrsel. Det känns fortfarande inte ok men det är anledningen till att jag valde en inofficiell (jag ser det som ren träning, inget mer). Jag ska ställa Sebastian (den högfärdiga med svans på ryggen) & Stridman (som aldrig gått i koppel innan han flyttade hit för 1½ mån sedan). En kompis ställer Lowa & Ofelia går barn med hund med Ior...så får vi se hur allt går i morrn...jag själv har ju de värsta hundarna men men det är en utmaning och jag förväntar mig inget gott resultat utan ser det som en träning som sagt! Jag är nöjd med Stridman, han har blivit jätte duktig men jag vet i sjutton hur jag ska få kaxiga Sebastian att sluta bära svansen på ryggen. Vi har klicker tränat under vintern men han blir så jäkla stöddig så fort han ser andra hundar, jag känner att jag fastnat jag vet inte längre hur jag ska göra för att komma vidare. Nu har min kompis som är instruktör på hundklubben erbjudit sej att ta hem honom ett par veckor och träna honom så får vi se om det kommer någon vart! Det är inte lätt när man kör fast...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar