fredag 9 oktober 2009

Vilket dygn!


Det började med att min vän Sussi ringde och frågade vad jag hade för mig? Vi jobbar båda natt och är sällan lediga tillsammans. Nu slumpade det sej att vi var det igår. Kom över på vin & lite tilltugg...gärna! Efter 1 timma där, ringer mina barn -Smilla har kört igång hon kommer valpa...pust stånk stön...jag vandrar hem! Fredrik har hunnit hem så han förlöste första valpen och jag förlöser de sista två...de blev 3 trf hanar. Hon är en sådann supermorsa...jag har fått tvinga ut henne att kissa 3 ggr idag. Hon vägrar lämna dem. Pussar & tvättar å är allmänt orolig över dem...förlossningen skötte hon galant själv...så duktig :). På em fick jag besök av Anna-Lotta (Brorsans ex) vi tog en långtur i skogen på hästarna...kallt men underbart då solen hade gått ner!

3 kommentarer:

  1. GRATTIS till valparna! Du har det ju riktigt lyxigt som har en standin barnmorska när det behövs. Om jag inte minns fel har han haft den rollen tidigare också...härligt att allt gick bra och att de mår bra!

    SvaraRadera
  2. Ja hela min familj blir ju involverade i förlossningarna eftersom de oftast sker på natten och jag har ett natt jobb...men sedan är det jag som får slita häcken av mig för det är inget softar jobb att ha valpar precis...även om många tror det. Det är gulligt, roligt men slitsamt

    SvaraRadera