onsdag 30 september 2009

Alla dessa föräldramöten!

Nu börjar skolorna & med dem följer föräldramöten, utvecklingssamtal, aktiviteter mm...jag tror jag blir galen! Ibland känns det som att bara för att man skaffat barn får man inte ha något privatliv utöver, för man ska alltid finnas tillgänglig! Ikväll var iof ett roligt föräldramöte, det var med Linns spanska. De har fått kontakt med en skola i Palma på Mallorca och ska köra ett samarbete! Vi tar emot en spanjor här 1 v och sedan åker Linn till Mallis och är med i skolan där 1 v, jätte positivt tycker jag :). Jag har själv läst spanska A & B i vuxen ålder så de är bästa sättet för mig att lära mig mera när vi har en el två bor här! Vi har ju gått igenom det här en gång tidigare fast då åkte Linn till Italien. Först hade vi två Italienska killar bodde här och sedan åkte Linn dit och bodde där...grejjen då (som man kan skratta åt idag) var att Linn blev stört förälskad där nere så hon ringde från flygplatsen och sa att hon tänkte stanna några dagar längre :( Jag blev arg ...hon grät och jag sa hoppar du inte på flyget nu så är jag där i morrn och hämtar dej (pinsamt). Hon kom hem ledsen och kär...men det gick över! Tack och lov ett långdistansförhållande är jobbigt, det vet jag som bott i USA ett par år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar