fredag 6 november 2009

Man ska inte vara för "stöddig"

I onsdagkväll var det dags för vårdpersonal att vaccinera sej mot svininfluensa. Jag hade lyckats övertala Fredrik att följa med och ta den. Lite ont i armen strax innan läggdags gick jag in på facebook och var lite stöddig...skrev följande: Jaha då har man vaccinerat sej mot grisen och nu börjar alla dessa symtom visa sej som alla är livrädda för. Knorr där bak, x-tra tuttar på magen å så kommer det ett grymtande ljud från strupen när jag försöker prata...
Jag fick ju respons på detta...nöff nöff
Men ett dygn senare var jag inte lika kaxig...igår natt kom de verkliga biverkningarna! Illamående, kräkningar, feber, täppt i näsan, ont i alla leder, alla lymfkörtlar svullna mm jag kan ju inte påstå att jag mådde (mår) speciellt bra :(

2 kommentarer:

  1. Nu är det gjort.
    Hoppas du mår bättre.
    Men har du inte läst hos Pasi, han har en kompis som verkligen är intreserad och har tagit fram så mycket fakta om detta.
    Jag har inte vaccinerat mig, vill inte vara stöddig för man vet aldrig, jag kanske åker dit på världens influensa.
    Men faktum är att för ca 6 månader sen blev jag så fruktansvärt dålig i influensa, och pulsen slog och jag hade jättehög feber och jag var övertygad om att detta klarar jag inte. Men inte åkte jag till sjukhus inte....
    Jag somnade med vidöppet fönster och sista tanken innan jag somnade var att jag tänkte : Ska jag behöva dö i influensa innan mitt första barnbarn föds?
    När jag vaknade så kände jag helt klart att krisen var över.
    Jag är inte helt återställd än.
    Men ingenting att grymta om.
    Skickar en varm kram

    SvaraRadera
  2. Jag verkar ha missat detta hos Pasi (får gå in och kika). Desto äldre man blir desto sjukare verkar man bli. En riktig pärs :( jag fick också en riktig influensa för ca 10 år sedan å det tog lång tid att återhämta sej. Men nu är jag så gott som bra från dessa vaccinations sviter :). Hoppas du blir helt bra snart...

    SvaraRadera